14 October 2010

English for Surviving a Phone Conversation

Adriana received a call at the office, but he find it difficult to understand what was said customers who call them.
(Adriana menerima telepon di kantor, tetapi dia menemui kesulitan untuk mengerti apa yang dikatakan pelanggan yang menelepon tersebut.)


Adriana: Hello! Spanish Television Networking, Adriana speaking. How may I help you?
(Helo! Jaringan Telivisi Spanyol, dengan Adriana. Ada yang bisa saya bantu?

Lidia: Yes, I want to speak to Juan Sallese, please.
(Ya, saya ingin berbicara dengan Juan Sallase.)

Adriana: I'm sorry, could you repeat that? Who would you like to speak to?
(Ma'af, bisa tolong Anda ulangi? Anda ingin berbicara dengan siapa?)

Lidia: Juan Sallese. Is he there?
(Juan sallese. Apakah dia ada di sana?)

Adriana: Oh, yes. You want to speak to Juan. Just a minute. I'll transfer you.
(Oh, ya. Anda ingin berbicara dengan Juan. Tunggu sebentar, saya akan sambungkan.)

Lidia: Thank you.
(Terima kasih.)

Adriana: I'm sorry. Juan is not in his office. Could I take a message?
(Ma'af. Juan sedang tidak berada di ruangannya. apakah anda ingin meninggalkan pesan.)

Lidia: Yes, please ask him to call Lidia Grygiel. I'm calling form Poland. My number is 44 22 138016.
(Ya, tolong minta dia untuk menelepon Grygiel. Saya menelepon dari Polandia. Nomor telepon saya 22 44 138016.)

Adriana: I'm sorry. Could you spell your name for me? I didn't catch it.
(Ma'af. Bisakah tolong eja nama anda? saya tidak mendengarnya.)

Lidia: Yes, Lidia, L-I-D-I-A, Grygiel, G-R-Y-G-I-E-L.
(Ya, L-I-D-i-A, Grygiel, G-R-Y-I-E-L.)

Adriana: Thank's! And could you repeat your phone number, more slowly this time please?
(Terima Kasih! Dan bisakah anda menyebutkan lagi nomor telepon anda, kali ini tolong lebih pelan?)

Lidia: Yes, It's 4-4-2-2-1-3-8-0-1-6.
(Ya, nomornya 4-4-2-2-1-3-8-0-1-6.)

Adriana: Thank you. I'll ask him to call you back.
(Terima kasih. Saya akan memintanya untuk menelepon anda kembali.)

Lidia: Thank you. Goodbye.
(Terma kasih. Selamat siang.)


You can download the audio here

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More