04 October 2010

Asking For Advice in English

Ken needs some advice. He asks his friend Angel to help him. Do you ever get advice from your friends?
(Ken membutuhkan beberapa saran. Dia meminta temannya Angel untuk membantunya. Apakah kamu pernah mendapatkan nasihat dari teman-temanmu?)

Ken: I need your advice about something...
(Aku membutuhkan saran mu tentang sesuatu...)

Angel: Sure! What's up?
(Tentu, apa?)

Ken: Well, I met a girl on Saturday. She is really pretty and very smart too. We started talking and realized that we have so much in common.
(Baiklah, aku bertemu dengan seorang gadis pada hari Sabtu. Dia benar-benar cantik dan juga sangat cerdas. Kami mulai bicara dan menyadari bahwa kita memiliki begitu banyak kesamaan.)

Angel: That's great Ken! So what's the problem?
(Itu bagus Ken! Jadi apa masalahnya?)

Ken: The things that we have in common are; romantic movies, sushi, boy bands, shopping and small dogs!
(Hal-hal tersebut adalah; film romantis, sushi, boy bands, belanja, dan anjing kecil.)

Angel: But Ken, you hate all of those things!
(Tapi Ken, kamu membenci semua itu!)

Ken: I know! Wanted her to like me, so I told her I really like those things. What should I do?
(Aku tahu! Dia inginnya seperti aku, jadi aku katakan aku menyukai semua hal-hal itu. Apa yang harus aku lakukan?)

Source: EnglishTown.com
You can download the audio here

1 comments:

nasehat teman memang paling bagus?

http://celebprofil.blogspot.com/2010/09/profil-julie-estelle-gasnier.html

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More